česky | english

Svatební průvodce

Jak začít?

Možná důležitější otázkou je, kdy začít. Na tu však existuje jednoduchá odpověď: Co nejdříve! Plánovat je třeba s několikaměsíčním, ideálně ročním předstihem. V případě, že nejste nároční, samozřejmě svatbu zvládnete zorganizovat i za kratší dobu, pokud však máte konkrétní představu o termínu, místě a programu svatby, a chcete-li se vyhnout zklamání, budete muset mít dostatečnou časovou rezervu.

Místo a termín svatby

Na počátku je třeba operatovat na více frontách a stanovit si priority. Je pro Vás nejdůležitější konkrétní místo, termín nebo snad fotograf? Je na konkrétní termín možné dohodnout obřad s matrikou? Dříve, než pevně stanovíte místo, termín a klíčové dodavatele, komunikujte se všemi najednou, a až na základě zjištěných možností určete termín a místo svatby. Příslušný termín a čas si následně rezervujte na místně příslušné matrice. Na výběr místa má samozřejmě vilv spousta dalších faktorů:

  • roční období - toužíte-li po svatbě v přírodě, volte měsíce, kdy je největší šance, že Vám svatební den nepokazí počasí
  • kapacita - pokud plánujete svatbu se 100 hosty na svatební hostině, výběr vhodných míst se Vám pravděpodobně značně zúží
  • vzdálenosti - budou obřad, hostina i večerní párty na stejném místě? Pokud ne, neztratí se při přejezdu polovina svatebčanů? Bude je možné v místě ubytovat, nebo bude nutné zajistit pro ně dopravu?
  • oddávající - je na konkrétní místo ochoten dorazit oddávající, aby svatba mohla být oficiální a nemusela se následně formálně opakovat?
  • exotika - je-li Vaším snem svatba na pláži některého vzdáleného exotického ostrova, pak se tomuto snu musí podřídit vše ostatní

 

Styl svatby a počet hostů

Pokud neplánujete malou svatbu jen za přítomnosti svědků, pravděpodobně se budete muset sejít se svými rodinami, případně uspořádat společné setkání obou rodin, kde si stanovíte finanční možnosti a dohodnete se na případném přispění obou rodin na rozpočet svatby, který Vám naznačí, kam a kolik přátel můžete na Váš velký den pozvat, a jak moc je můžete hostit.

Znáte-li termín, místo a rozpočet, můžete začít svatebnímu dni dávat konkrétnější obrysy. Máte-li pocit, že Váš den D bude opravdu velkou akcí, je na místě zvážit využití služeb svatebního koordinátora. Pokud na svatbu dorazí více než 50 hostů, je zajištění jejího hladkého průběhu poměrně náročné na organizační schopnosti, a zejména v samotný den svatby nemusíte být schopni se této činnosti naplno věnovat. Ať už se rozhodnete vše zařídit samostatně, nebo si zvolíte svatebního koordinátora, musíte mít o své svatbě alespoň základní představu.

 

Na začátku je třeba si s partnerem dohodnout, jaký styl svatby je pro Vás ten pravý. Styl je přirozeně ovlivněn výběrem místa. Svatba v duchu hippies se pravděpodobně nebude odehrávat na zámku a na louku zřejmě nevyrazíte v tradiční krajkové róbě s vlečkou a ve fraku.

Jakmile se rozhodnete pro konkrétní styl, můžete začít hledat jednotlivé dodavatele svatebních služeb a zboží, kteří Vám pomohou stylovou svatbu realizovat. Pokud nemáte svatebního koordinátora, který Vám předloží nabídku různých možností, určitě si zvolte pomocnou ruku z řad kamarádek, ideálně nejen přímo svědkyni, jejíž čestná úloha na Vaší svatbě s sebou nese také spoustu povinností během svatebního dne. Takže ani nevěsta, ani svědkyně nebudou vždy schopny vše vyzvednou, všechny náležitě popostrčit, vyzdobit automobily apod. Tato pomocnice by s Vámi měla být u přípravy všech klíčových bodů svatby, aby měla o jejím průběhu dokonalou představu a mohla vždy zasáhnout.

 

Vlastní konkrétní představa o jednotlivých prvcích utvářejících styl Vaší svatby je důležitá při kontaktování dodavatelů. Když víte, co chcete, vyvarujete se situací, kdy následně doma přemítáte, jestli Vám vlastně někdo jen nevnutil něco, co jste původně vůbec nechtěli. Proto využijte všechny dostupné zdroje, studujte svatební blogy, brouzdejte po zahraničních svatebních webech a sestavte si "koláž" Vaší vysněné svatby. Ze zkušeností v našem svatebním salónu Maya víme, že zákazníkovi s konkrétní představou jsme schopni mnohem lépe nabídnout konkrétní modely šatů, doporučit fotografa s podobným smýšlením a "pohledem na svět" atd. Pokud v naší nabídce nemám produkty nebo služby, které zákazník přímo hledá, můžeme se pokusit jeho nestandardní, avšak konkrétní přání splnit - zakázkovým šitím podle fotografie, vyhledáním příslušného produktu v zahraničí apod.

 

Hosté

Když znáte své možnosti, můžete jim uzpůsobit seznam hostů. Dejte si na čas. Sedněte si s partnerem a sepište všechny svatební hosty. Můžete je rozdělit do kategorií podle priority na nejbližší rodinu, příbuzné a kamarády. Na první pokus určitě na spoustu lidí zapomenete, proto nechte seznam několik dní třeba na lednici, a kdykoliv Vás někdo další napadne, na seznam ho doplňte. Následně Vás čeká nepříjemná, ale obvykle nezbytná selekce, při které se počet potenciálních hostů změní na počet skutečně pozvaných. U těch pak musíte rozhodnout, kolik z nich bude pozváno také ke slavnostní tabuli, a kteří budou poznáni jen na následnou párty. Zbyde Vám pak skupina, které svou svatbu pouze oznámíte. Tu můžete rozšířit ještě o další Vaše známé a známé Vaší rodiny, se kterými se o tu radostnou novinu chcete podělit. Podle počtů lidí v jednotlivých kategoriích pak můžete objednat svatební oznámení a pozvánky ke svatební tabuli. Styl oznámení je vhodné volit v souladu s celkovým stylem svatby. Možnosti v tomto ohledu jsou opravdu nepřeberné.

Až budete svatební oznámení rozesílat, přiložte vedle vlastního oznámení, případně pozvánky ke svatební tabuli, také dopis s instrukcemi pro svatebčany. Dopis by měl obsahovat následující informace:

  • kdo je zván na obřad, hostinu, večerní party (pro ty, kteří nevědí, že existují samostatné pozvánky ke svatební tabuli)
  • kam a kdy se dostavit (podle skupin - rodina/pozvaní na hostinu/pozvaní na obřad/pozvaní na večírek)
  • stručný program svatebního dne
  • kontakt pro potvrzení účasti (na potvrzení účasti trvejte, je důležité pro naplánování hostiny apod.)
  • dress code - vždy je dobré hostům naznačit, v jakém oděvu se mají dostavit, jsou-li všichni oblečeni na podobné úrovni, nikdo se necítí trapně kvůli přiliš formálnímu nebo příliš neformálnímu oděvu
  • svatební dary - máte-li připraven seznam svatebních darů, uveďte odkaz, upřednostňujete-li hotovost, nebojte se dát hostům vědět, žijete-li spolu již nějakou dobu, pravděpodobně nebudete potřebovat dva až tři nové toustovače
  • přání svatebčanů - pokud si vyloženě nepřejete některý ze svatebních zvyků, např. únos nevěsty, dejte své přání jasně najevo, pokud trávíte přípravou svatby několik měsíců, pravděpodobně nebudete chtít 3 hodiny z tohoto jedinečného dne trávit hledáním nevěsty po putykách v okolí

 

Na dalších kapitolách právě pracujeme....

 

Svatební výzdoba

Hudební doprovod a kapela

Hostina (jídla, zasedací pořádek)

Svatební dary

Obřad

Fotografování novomanželů

Večerní párty

Poděkování za dary

Svatební noc

 

 


© 2024 Insion

Mapa stránek Vytiskni tuto stránku Poslat odkaz na tuto stránku   Salón Maya » Svatba » Svatební průvodce

Instagram

Moje